Щодо справляння у 2018 році рентної плати за спеціальне використання води
Могилів-Подільська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пункту 110 Закону України від 21.12.2016 № 1797-VII „Про внесення змін до „Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" з 01.01.2018 до пункту 255.1 статті 255 Податкового кодексу України внесено зміни в частині визначення кола платників Рентної плати, а саме: обов'язок платника з Рентної плати покладено на суб'єктів господарювання, що належать до первинних водокористувачів, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об'єктів без надання преференцій бюджетним установам, що належать до первинних водокористувачів.
Ключовою ознакою первинних водокористувачів є наявність водозабірних споруд та відповідного обладнання для забору води (част. 3 ст. 42 Водного кодексу України).
Об'єктом оподаткування Рентною платою є фактичний обсяг води, який використовують водокористувачі (п.255.3 ст.255 Кодексу).
Детальніше з даним роз`ясненням можна ознайомитись в листі ДФС України від 29.01.2018 року №2646/7/99-99-12-03-04-17.
Касова книга в електронному вигляді
Згідно з п. 41 розділу IV Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року №148 (далі – Положення №148), установи/підприємства за умови забезпечення належного зберігання касових документів мають право вести касову книгу в електронній формі за допомогою комп’ютерних засобів. Програмне забезпечення, за допомогою якого ведеться касова книга, повинне забезпечувати візуальне відображення і роздрукування кожної з двох частин аркуша касової книги («Вкладний аркуш касової книги» та «Звіт касира»), які за формою і змістом повинні відтворювати форму та зміст касової книги в паперовому вигляді.
Відповідно до пп. 5 та 6 Пояснення до заповнення додатка 5 до Положення №148 записи в касовій книзі здійснюються на підставі інформації з касових документів. Записи в касовій книзі здійснюються до початку наступного робочого дня (тобто із залишками на кінець попереднього дня), а також містять усі реквізити, що передбачені формою касової книги. Сторінки касової книги нумеруються автоматично в порядку зростання з початку року.
Під час складання електронного документа касової книги роздруковуються кожна з двох частин аркуша касової книги: «Вкладний аркуш касової книги» та «Звіт касира». Водночас:
1) у разі роздрукування «Вкладного аркуша касової книги» у кінці місяця автоматично роздруковується загальна кількість аркушів касової книги за цей місяць, а в разі роздрукування в кінці року – їх загальна кількість за рік;
2) після роздрукування «Вкладного аркуша касової книги» і «Звіту касира» касир перевіряє правильність складання цих документів, підписує їх і передає «Звіт касира» разом з відповідними касовими документами до бухгалтерії під підпис у «Вкладному аркуші касової книги»;
3) протягом року «Вкладний аркуш касової книги» зберігається касиром окремо за кожний місяць. Після закінчення календарного року (або залежно від потреби) «Вкладний аркуш касової книги» формується в підшивки в хронологічному порядку. Загальна кількість аркушів за рік засвідчується підписами керівника і головного бухгалтера установи/підприємства – юридичної особи, а підшивки формуються в книгу;
4) після закінчення календарного року касова книга на електронних носіях передається для зберігання відповідно до законодавства України.
Застосування РРО підприємцями, які сплачують єдиний податок
Листом Регуляторно-правового Департаменту ДФС України від 19.02.2018 року № 358/99-99-01-01-18 надано роз’яснення стосовно видачі ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями і тютюновими виробами та застосування реєстраторів розрахункових операцій.
Законом України від 28.12.2014 року №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» внесено зміни до Закону від 19.12.1195 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», згідно з якими пиво віднесено до алкогольних напоїв.
Згідно зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2017 року №984 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2000р. №1336», пункт перший викладено в новій редакції.
Відповідно до нової редакції пункту першого здійснення торгівлі пивом у пляшках і бляшанках за умови відсутності продажу інших підакцизних товарів, фізичними особами-підприємцями, які сплачують єдиний податок без застосування реєстраторів розрахункових операцій, не передбачено.
За яких умов ФОП платник ЄП може самостійно (добровільно) перейти на сплату ЄП, встановленого для інших груп?
Відповідно до п.п. 298.1.5 п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) за умови дотримання платником єдиного податку вимог, встановлених ПКУ для обраної ним групи, такий платник може самостійно перейти на сплату єдиного податку, встановленого для інших груп платників єдиного податку, шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного кварталу. При цьому у платника єдиного податку третьої групи, який є платником податку на додану вартість, анулюється реєстрація платника податку на додану вартість у порядку, встановленому ПКУ, у разі обрання ним першої або другої групи чи ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка включає податок на додану вартість до складу єдиного податку.
Фізичні особи – підприємці мають можливість відповідно до п.п. 298.1.1 п. 298.1 ст. 298 ПКУ подати заяву до контролюючого органу особисто або поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення. Заява подається за формою затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.12.2011 № 1675.
При цьому можливість подання заяви засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб наразі не реалізована.
Довідково: Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (категорія 107).
ДФС поза мораторієм на перевірки у 2018 році
Могилів-Подільська ОДПІ повідомляє, що Кабінет Міністрів України постановою від 18.12.2017 N 1104 затвердив перелік органів державного нагляду (контролю), на які не поширюється дія Закону України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
До переліку держорганів, на сферу діяльності яких не поширюється заборона на проведення заходів державного нагляду чи контролю, увійшла Державна фіскальна служба та її територіальні органи.
Тобто, цього року податкові перевірки підприємництва (камеральні, документальні, фактичні) будуть проводитися у порядку, визначеному статтями 76, 77, 78, 79, 80 Податкового кодексу України.
Постанова "Про затвердження переліку органів державного нагляду (контролю), на які не поширюється дія Закону України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності"" набирає чинності з дня її опублікування та діє до 31 грудня 2018 року включно.
Основні правила податкових перевірок
Податкова інформує платників податків: відповідно до положень Податкового кодексу України та Закону України віл 05.04.07 № 877-V «Про основні засади державною нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та для забезпечення контролю щодо здійснення діяльності суб'єктами господарювання передбачено проведення планових та позапланових перевірок. Планові перевірки проводяться згідно з планом, який затверджений на 2018 рік та оприлюднений на веб-сайті ДФС (з графіками перевірок платників податків можна ознайомитися: http://sfs.gov.ua/diyalnist-/plani-ta-zviti-roboti-/320874.html).
Щодо позапланових перевірок, то вони проводяться за наявності ряду підстав. Зокрема, подання самим суб'єктом господарювання заяви на проведення перевірки, виявлення і підтвердження факту недостовірності даних у звітних документах; перевірка виконання приписів щодо усунення раніше виявлених порушень; неподання звітності; звернення фізичної особи щодо порушення його прав та інше. Для проведення перевірки фіскали-ревізори мають пред'явити службове посвідчення та направлення на перевірку. Якщо суб'єкт господарювання не погоджується із висновкам контролюючого органу, мас право оскаржити рішення перевіряючих як в адміністративному, так і в судовому порядку.