ПОДАТКОВА ІНФОРМУЄ:

Мирослав Продан: Я знаю як змінити в суспільстві негативне уявлення про фіскальну службу

Впровадження електронних сервісів, надання якісних консультативних послуг та відкритий формат взаємодії з платниками податків – кроки, які допоможуть змінити в суспільстві негативне ставлення до фіскальної служби. Про це розповів в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час прямого ефіру у студії радіо Ера. «Я глибоко переконаний, що уникнення прямого контакту між посадовою особою ДФС і безпосередньо платником податків фактично унеможливлює будь-яку корупційну складову. Більше того, чим більше послуг ми переведемо в електронний формат, тим менше буде таких  можливостей в наших співробітників. Я знаю в який спосіб зробити ще декілька електронних сервісів для того, щоб той негатив і той образ Державної фіскальної служби, який історично склався, абсолютно зламати», – наголосив Мирослав Продан. Він, зокрема, зазначив, що прикладом у цьому є досвід інших країн, що демонструють у своїй роботі найвищі передові технології. Крім того, Мирослав Продан повідомив, що ДФС сьогодні вперше з 2009 року отримала фінансування для розвитку матеріальної бази служби, зокрема, ІТ-складової шляхом зміцнення серверного обладнання, підключення та удосконалення програмних продуктів фіскальної служби. Серед інших напрямів очільник ДФС також назвав покращення якості обслуговування платників під час отримання ними консультативних послуг. Так, наразі здійснюються необхідні заходи для забезпечення працівників контакт-центру ДФС всіма технічними засобами, необхідними для оперативного інформування платників податків, надання їм всіх консультативних послуг. За його словами, сьогодні при ДФС діє відповідний проект, за яким достатньо відома міжнародна компанія McKinsey&Company проводила діагностику та надавала пропозиції з удосконалення процесів щодо адміністрування, обслуговування, ІТ-складових, погашення податкового боргу, відбору до контрольно-перевірочних заходів тощо.  «На наступному тижні ми отримаємо абсолютно професійний звіт  їхньої діяльності при ДФС, їхню, я б сказав незаангажовану оцінку.  Розуміючи чітку картину того, що є зараз, ми вибудовуємо стратегію, в який спосіб створити комфортні умови для того, щоб максимально збільшити відсоток змістовних відповідей на запитання платників»,– підкреслив Мирослав Продан. Він також зазначив, що позитивно сприймає об’єктивну критику і вирішує, в який спосіб її виправити. «Я розумію в який спосіб сьогодні працює Державна фіскальна служба України, я бачу зовсім інший підхід платників податків. Ми, в свою чергу, намагаємося також організувати відповідну взаємодію. Я сьогодні абсолютно відкритий і озвучую ту проблематику, з якою ми сьогодні стикаємось, і в багатьох випадках спільно з бізнесом ми знаходимо шляхи її вирішення», – наголосив Мирослав Продан. Він, зокрема, наголосив, що на сьогодні  95% надходжень до бюджету –  самостійно задекларовані і сплачені платниками суми. За рахунок  контрольно-перевірочних заходів залучається тільки 5% надходжень.

Мирослав Продан: До загального фонду державного бюджету додатково перераховано майже 129 млрд. гривень

Державна фіскальна служба України за 10 місяців поточного року спрямувала до загального фонду державного бюджету на 128,7 млрд. грн. більше, ніж за відповідний період минулого року. Про це заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан в ефірі радіо Ера. «У відсотковому співвідношенні зростання складає майже 27%. При тому, що фактично курсова різниця по відношенню до минулого року коливається на рівні 3,9%, ми цю статистику також відслідковуємо, надходження надзвичайно збільшилися в цілому по ДФС», – зазначив Мирослав Продан. За його словами, у митному напрямі за 10 місяців поточного року надходження з митних платежів збільшилися майже на 55 млрд. грн.  порівняно з аналогічним періодом минулого року. «Незважаючи на те, що обсяг оподатковуваних операцій, а саме це і є базою оподаткування, в Україні щомісячно коливається на рівні 1 трлн 600 млрд грн. або 1 трлн 700 млрд грн.  і він є фактично сталий, в нас суттєво збільшились надходження. Це говорить про те, що ми постійно працюємо над тим, що виводимо з тіні економіку України, фінанси, митні, податкові платежі і системно працюємо над ліквідацією всіх схем мінімізації, так званих «скруток»», – підкреслив очільник ДФС. Крім того, за результатами звітування з податку на прибуток також є позитивна динаміка. Так, якщо у І кварталі 2016 року сума задекларованого податку на прибуток складала 13,8 млрд. грн., а у ІІ кварталі ­– 13,1 млрд. грн., то у 2017 році ці суми збільшилися до 20,2 млрд. грн. та 17,9 млрд. грн. відповідно.  «Цей комплекс заходів в цілому і дає можливість сьогодні демонструвати позитивну динаміку щодо збільшення дохідної частини державного бюджету», – зазначив Мирослав Продан.

До уваги платників Вінниччини, які мають заборгованість зі сплати ЄСВ

Управління погашення боргу ГУ ДФС у Вінницькій області узагальнило питання, з якими цьогоріч найчастіше звертались за роз’ясненнями платники єдиного внеску (далі – ЄСВ). Відтак, для боржників Вінниччини –  узагальнені відповіді на них.

Питання:Який нормативний документ визначає порядок стягнення з платників заборгованості з ЄСВ? 

Відповідь:Порядок стягнення заборгованості по ЄСВ визначений розділом VI “Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 07.05.2015 за № 508/26953.

Питання:Яка мінімальна сума боргу з ЄСВ є підставою для формування та вручення Вимоги про сплату боргу (недоїмки)?

Відповідь:Вимога формується на підставі даних інформаційної системи фіскального органу платника на суму боргу, що перевищує 10 гривень.

Питання:В якому випадку вимога про сплату боргу (недоїмки) з ЄСВ передається до органів Державної виконавчої служби (далі – ДВС)?

Відповідь:У разі, якщо платник єдиного внеску протягом 10 календарних днів з дня надходження (отримання) вимоги про сплату боргу (недоїмки), не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом із нарахованою пенею, не узгодив вимогу з фіскальним органом, не оскаржив  вимогу в судовому порядку  або не сплатив узгоджену в результаті оскарження суму боргу (недоїмки) (з дня отримання відповідного рішення фіскального органу або суду) фіскальний орган протягом 10 робочих днів надсилає до органу ДВС вимогу про сплату боргу (недоїмки) .

Питання:Порядок оскарження платником вимоги про сплату єдиного внеску у разі незгоди з розрахунком фіскального органу суми боргу (недоїмки)?

Відповідь: Протягом десяти календарних днів, що настають за днем отримання платником єдиного внеску вимоги про сплату єдиного внеску, платником подається скарга до фіскальних органів вищого рівня у письмовій формі або вимога оскаржується у судовому порядку. Про оскарження вимоги про сплату боргу (недоїмки) до фіскального органу вищого рівня або суду платник зобов'язаний одночасно письмово повідомити фіскальний орган, який направив вимогу.

Питання:У яких випадках проводиться списання боргу (недоїмки) зі сплати  єдиного внеску?

Відповідь:Списання боргу (недоїмки) зі сплати єдиного внеску відбувається у разі повної ліквідації юридичної особи - платника єдиного внеску, коли борги (недоїмка) із сплати єдиного внеску залишилися непогашеними у зв'язку з недостатністю майна такого платника або майна засновників чи учасників, якщо вони несуть повну чи додаткову відповідальність за зобов'язаннями платника. Та у разі смерті фізичної особи, оголошення померлою, визнання її у судовому порядку безвісно відсутньою або недієздатною, за умови відсутності осіб, які відповідно до Закону несуть зобов'язання зі сплати єдиного внеску, та засвідчення цього факту відділом державної реєстрації актів цивільного стану чи постановленням судового рішення.

Питання:Чи передбачено розстрочення боргу (недоїмки) з ЄСВ?

Відповідь: Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» розстрочення боргу (недоїмки) з ЄСВ не передбачено.

 

Всі новини