Сьогодні особливу увагу Пенсійний фонд України приділяє запровадженню єдиних стандартів обслуговування громадян та впровадженню нової централізованої системи призначення та виплатипенсій, яка дасть можливість забезпечити максимальну доступнось громадян до послуг Пенсійного фонду незалежно відмісця їхнього проживання.
При цьому відпаде необхідність безпосереднього звернення до управлінь фонду для призначення пенсій, скоротиться час обслуговування, не потрібно буде робити ксерокопії трудових книжок, дипломів та інших документів. Всі вони будуть відскановані спеціалістами відділу обслуговування громадян та повернут ізаявнику. При цьому спеціалістом відділу заповнюється заява в електронному вигляді і надається заявнику розписка про перелік прийнятих документів. Якщо подано не всі документи, то заявник має право протягом 3 –х місяців їх додати з урахуванням чинного законодавства. В разі подачі всіх необхідних документів, формується електронна пенсійна справа.
Разом з тим хочу зазначити, що пенсіонери, які зареєстровані на Веб – порталі ( www.portal.pfu.gov.ua ) Пенсійного фонду України можуть переглянути розмір призначеної пенсії, а застраховані особи - розмір нарахованого заробітку, який буде враховано для призначення та перерахунку пенсій.
Із 1 листопада 2016 року запрацював оновлений веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України.Завдяки новим функціональним можливостям значно розширено дистанційний доступ громадаян до послуг, що надаються Фондом.
Отже, користувачі веб-ресурсу без черг і зайвих витрат часу можуть скористатися такими електронними послугами:
• отримувати інформацію, накопичену в базах даних персоніфікованого обліку;
• здійснювати контроль за даними, що вносяться в систему персоніфікованого обліку та впливають на пенсійні права (для працюючих);
• отримувати відомості з власної пенсійної справи (для пенсіонерів) щодо суми призначеної пенсії з урахуванням усіх встановлених надбавок, виду пенсії, закінчення строку виплати пенсії тощо;
• подавати заяву-запит на попереднє замовлення паперових документів, зокрема виписки із системи персоніфікованого обліку, виписки з пенсійної справи (для пенсіонерів), виписки про стан розрахунківіз ПФУ (для страхувальників);
• подавати скарги в органи Пенсійного фонду;
• подавати заяви про призначення пенсії в органи Пенсійного фонду;
• подавати заяви про перерахунок пенсії: у зв'язку з набутим страховим стажем в органи Пенсійного фонду (для пенсіонерів);
• записатися на прийом в орган Пенсійного фонду з можливістю вибору часу, зручного для відвідування Фонду.
Веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України надає громадянам можливість зручно та оперативно взаємодіяти з Фондом.
Портал працює з дотриманням вимог щодо захисту персональних даних.Процедура реєстрації на веб-порталі максимально спрощена. Можлива онлайн реєстрація за електронним цифровим підписом (ключем ЕЦП). У разі відсутності ЕЦП для отримання коду верифікації і подальшої реєстрації на Веб-порталі необхідно звернутися у відділ обслуговування громадян, який знаходиться у приміщенні управління Пенсійного фонду на 2 поверсі, каб. № 11. При собіне бхідно мати паспорт, довідку про присвоєння ідентифікаційного номеру, а для пенсіонерів також і пенсійне посвідчення. Також, додаткову інформацію можна отримати за номером телефону 2-22-01.
Начальник відділу обслуговування громадян
управління Пенсійного фонду України в Томашпільському районі Тетяна Шпикуляк