ПОДАТКОВА ІНФОРМУЄ:

 
Увага! Нові розміри авансових внесків для ФОП — платників єдиного податку
Звертаємо увагу, що фізичні особи – підприємці, які перебувають на спрощеній системі оподаткування та є платниками єдиного податку першої та другої груп, повинні здійснювати сплату авансових внесків з урахуванням розміру мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму.Відповідно до Закону України «Про державний бюджет України на 2018 рік» для платників 1 групи фіксована ставка авансових внесків, яка встановлена у розмірі 10% від прожиткового мінімуму, з 01.01.2018 р. становить 176,20 грн. за календарний місяць, для платників 2 групи — 20% від мінімальної заробітної плати, тобто 744,60 грн. за календарний місяць.
 
З 1 січня декларація про майновий стан і доходи подаватиметься за новою формою
З 31.12.2017 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №556 (далі – Наказ №556), яким викладено у новій редакції форму податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) та інструкцію щодо її заповнення. Починаючи з 01.01.2018 року Декларація має подаватися за новою формою.Серед нововведень декларування доходів у 2018 році є те, що фізичним особам –платникам податку на доходи фізичних осіб за кредитом, отриманим на придбання житла (іпотечний кредит), встановлено право на сплату суми податкового зобов’язання, нарахованої на суму боргу, прощеного (анульовано) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним із процедурою його банкрутства, до закінчення строку позовної давності, протягом трьох років починаючи з року, в якому задекларовано суму такого податкового зобов’язання.Платник податку самостійно розраховує суми розстрочення таких податкових зобов’язань, які погашаються платником податків рівними частинами кожного календарного кварталу до 20 числа місяця, наступного за кожним календарним кварталом (до 20 квітня, до 20 липня, до 20 жовтня і до 20 січня).Крім того, платник податку разом із декларацією подає до контролюючого органу письмову заяву довільної форми.Звертаємо увагу, що податкова декларація подається до територіального органу Державної фіскальної служби за місцем реєстрації громадянина (прописки за паспортом).Платники податків мають можливість заповнити та направити декларацію про майновий стан і доходи через мережу Інтернет. Для користування цією послугою платнику потрібно мати електронний ключ цифрового підпису та відповідне програмне забезпечення.
 
З 1 січня 2018 року фермери мають обов’язково сплачувати ЄСВ
Закон України від 03.10.2017 № 2148-VIІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій», яким, зокрема, внесені зміни до Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», зарахував членів фермерського господарства до кола платників єдиного соціального внеску (ЄСВ).Такі зміни набрали чинності з 1 січня 2018 року. Відповідно до пункту 5 частини 1 статті 4 Закону № 2464, членів фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах, визначено платниками єдиного внеску на загальнобов'язкове державне соціальне страхування.Згідно зі внесеними змінами, з 1 січня 2018 року члени фермерського господарства виключені з переліку платників, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску (частина 1 статті 10 Закону № 2464 в редакції закону № 2148).Водночас членів фермерського господарства буде звільнено від сплати єдиного внеску, якщо вони мають інвалідність або досягли пенсійного віку та отримують пенсію (за віком чи за інвалідністю) або соціальну допомогу.Тож відтепер члени фермерських господарств з 1 січня 2018 року сплачуватимуть єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачують єдиний внесок.
 
У законодавстві щодо РРО відбулися зміни
Головне управління ДФС у Вінницькій області звертає увагу платників податків на зміни, внесені до Постанови Кабінету Міністрів України  від 23 серпня 2000 р. № 1336 «Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».  Кабінет Міністрів України постановою від 18.12.2017 року за № 984 вніс певні зміни щодо визначення граничного розміру річного обсягу розрахункових операцій. Зокрема, для тих хто займається такими видами діяльності як, приміром, роздрібною торгівлею через  засоби пересувної  торговельної мережі, або ж роздрібною торгівлею  на  ринках, ярмарках (це не є вичерпним переліком) - встановлено граничний розмір в сумі 500 тисяч гривень. В разі перевищення зазначеної суми, платник податків  зобов‘язаний використовувати належним чином зареєстровані реєстратори розрахункових операцій.  Щодо підприємств споживчої кооперації, які займаються роздрібною  торгівлею та громадським харчуванням на території села, а також для сільськогосподарських товаровиробників, які використовують продукцію власного виробництва та для тих, хто здійснює роздрібну торгівлю медичними і фармацевтичними товарами та наданням медичних і ветеринарних послуг на території села встановлено граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій в сумі 250 тисяч гривень.Зміни набрали чинності з 20 грудня 2017 року (моменту опублікування). Додатково звертаємо увагу платників, що відповідно до пункту 296.10 статті 296 Податкового  кодексу України, платники єдиного податку другої та третьої груп (фізичні особи - підприємці) незалежно  від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року перевищив 1 млн гривень,обов’язково застосовують реєстратори розрахункових  операцій.  
 
 
До уваги платників податку на додану вартість
У зв’язку з набранням чинності Закону України від 7 грудня 2017 року № 2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» (далі – Закон № 2245) податкові накладні/розрахунки коригування, реєстрацію яких у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Реєстр) зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу з 1 грудня 2017 року до дня набрання чинності Законом № 2245 (з 1 грудня 2017 року по 30 грудня 2017 року включно) та щодо яких платником податку після 1 грудня 2017 року подані пояснення і копії документів відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Кодексу, реєструються у Реєстрі у порядку, що діяв до набрання чинності Законом № 2245 (до 31 грудня 2017 року) щодо зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Реєстрі.  Пояснення і копії документів до податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких у Реєстрі зупинено до 1 грудня 2017 року, платниками не подаються.  Також, у зв’язку з виключенням Законом № 2245 пункту 74.2 статті 74 Кодексу, починаючи з 31 грудня 2017 року Таблиця даних платника податку, що є додатком до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 (із змінами), до ДФС не подається.
 
З 1 січня 2018 року - нові ставки екоподатку
З нового року набрали чинності пункти 39 – 43 розділу I Закону України від 07.12.2017 №2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році». Відтепер викладені у нових розмірах і, порівняно з діючими у 2017 році, збільшені на 11.2 відсотка ставки екологічного податку, що визначені:  - пунктами 243.1-243.4 статті 243 Кодексу, (ставки податку за викиди в атмосферне повітря окремих забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення; ставки Податку за викиди в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення забруднюючих речовин (сполук), які не увійшли до пункту 243.1 цієї статті та на які встановлено клас небезпечності (крім двоокису вуглецю), ставки податку застосовуються залежно від установлених орієнтовно безпечних рівнів впливу таких речовин (сполук) в атмосферному повітрі населених пунктів; ставки податку за викиди двоокису вуглецю);  - пунктами 245.1 і 245.2 статті 245 ПКУ (ставки податку за скиди окремих забруднюючих речовин у водні об’єкти);  - пунктами 246.1 і 246.2 статті 246 ПКУ (ставки податку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місця чи на об’єктах);  - пунктом 247.1 статті 247 ПКУ (ставки податку за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені);  - пунктом 248.1 статті 248 ПКУ (ставки податку за тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк). Збільшені ставки повинні застосовуватися платниками податку при обрахуванні податкових зобов’язань екологічного податку за об’єкти оподаткування, що виникли з 1 січня 2018 року.
 
Продаж технічно складних побутових товарів – тільки через РРО
ГУ ДФС у Вінницькій області звертається до всіх без винятку суб’єктів господарювання, які здійснюють продаж технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, з нагадуванням про обов’язковість застосування реєстраторів розрахункових операцій. Зазначена вимога передбачена положеннями пункту 296.10 статті 296 Податкового кодексу України та статті 9 Закону України № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» зі змінами та доповненнями. Щодо Переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій, то його затверджено постановою Кабінетом Міністрів України від 16.03.2017 № 231, яка набрала чинності з 08.05.2017. Таким чином, починаючи з цієї дати всі технічно складні побутові товари, що є у цьому Переліку повинні продаватися виключно через касові апарати. У фіскальній службі Вінниччини наголошують, що такі новації, перш за все, сприяють виведенню з «тіні» ринку побутової техніки та створенню рівних умов для всіх суб’єктів господарювання цього сектору. Крім того, повне декларування платниками всіх отриманих від такого продажу доходів, дозволяє залучити додаткові кошти до бюджету. Разом із тим, користь від нововведень отримують і споживачі, оскільки вони можуть тепер купувати легальну техніку та, за наявності фіскального чека, захистити свої права у разі купівлі неякісного товару. І насамкінець зауважимо, що за незастосування реєстраторів розрахункових операцій при реалізації товарів передбачено штрафні санкції у розмірі 1 гривні  за порушення, вчинене вперше, та 100% вартості проданих товарів – за кожне наступне здійснене порушення.
 
Декларування-2018: Для отримання податкової знижки необхідно подати декларацію до 31 грудня
З 1 січня 2018 року стартувала компанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2017 року. Громадяни, які не є суб’єктами господарювання та які протягом минулого року отримували заробітну плату, з якої утримувався податок на доходи фізичних осіб, мають право на отримання податкової знижки за умови наявності підстав, передбачених Податковим кодексом України. Податкова знижка надається, якщо у фізичної особи протягом звітного року були втрати на навчання в вищих та професійно-технічних закладах, на отримання доступного житла за державними програмами, на оплату допоміжних репродуктивних технологій, а також пов’язані зі сплатою відсотків за іпотечним кредитом, внесків на благодійність, страхових платежів (внесків, премій) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення тощо. Для отримання знижки необхідно заповнити та до 31 грудня подати за місцем реєстрації декларацію про майновий стан та доходи. У декларації необхідно вказати суму одержаного за рік доходу у вигляді зарплати, вид понесених витрат, їх розмір і розраховану суму податку на доходи фізичних осіб до повернення. Загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному році, не може перевищувати суму річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого у вигляді заробітної плати. До заробітної плати належать основна та додаткова винагороди, інші заохочувальні та компенсаційні кошти, які виплачують платнику податку на підставі відносин трудового найму. Після отримання декларації визначається сума, що підлягає поверненню, яка громадянам перераховується протягом 60 днів поштовим переказом або на банківський рахунок. Звертаємо увагу, що право на отримання податкової знижки не переноситься на наступні роки, тобто для отримання знижки за 2017 рік, необхідно подати декларацію до 31 грудня 2018 року. Детальніше про право на отримання податкової знижки громадянами можна ознайомитися на веб-порталі ДФС у банері «Деклараційна компанія-2018» за посиланням http://sfs.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan/
 
У 2018-му році почали діяти нові правила ввезення багажу через кордон
З 1 січня 2018 року набули чинності внесені зміни до правил безмитного ввезення товарів на територію України громадянами у ручній поклажі та/або у супроводжуваному багажі. Зокрема, з 1 січня 2018 року не є об'єктом оподаткування податком на додану вартість операції з ввезення на митну територію України у ручній поклажі та/або у супроводжуваному багажі товарів (крім підакцизних товарів та особистих речей), сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 500 євро та сумарна вага яких не перевищує 50 кг, через державний кордон України особою, яка була відсутня в Україні більше ніж 24 години та яка в'їжджає в Україну не частіше одного разу впродовж 72 годин. А також ввезення на митну територію України у ручній поклажі та/або у супроводжуваному багажі товарів (крім підакцизних товарів та особистих речей), сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 50 євро та сумарна вага яких не перевищує 50 кг, через державний кордон України, особою, яка була відсутня в Україні менше ніж 24 години або яка в'їжджає в Україну частіше одного разу упродовж 72 годин. У разі ввезення товарів більшої ваги чи вартості базою оподаткування є частина сумарної фактурної вартості таких товарів, що перевищує еквівалент 50 євро, з урахуванням мита, що підлягає сплаті.
 

 

Всі новини