Могилів-Подільська ОДПІ інформує:

ЄСВ та подарунки, придбані роботодавцем
Чи є базою нарахування єдиного внеску вартість дитячих новорічних подарунків, придбаних за рахунок коштів роботодавця? Відповідно до п. 1 частини 1 ст. 7 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування для роботодавців - підприємств, установ та організацій, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами. Cкладові фонду оплати праці визначено Інструкцією зі статистики заробітної плати, затвердженою наказом Держкомстату України від 13 січня 2004 року №5. Перелік видів виплат, що здійснюються за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується ЄСВ, затверджено постановою КМУ від 22 грудня 2010 року №1170 «Про затвердження переліку видів виплат, що здійснюються за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» . Відповідно до п.3.23 розд. ІІІ Інструкції №5 та п.8 розд.I Переліку вартість подарунків до свят і квитків на видовищні заходи для дітей працівників не належать до фонду оплати праці та не є базою для нарахування єдиного внеску. Враховуючи зазначене, не є базою нарахування ЄСВ вартість дитячих новорічних подарунків, придбаних за рахунок коштів роботодавця. Роз’яснення з цього приводу розміщено в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ІДД ДФС(zir.sfs.gov.ua) в підкатегорії 301.03.
 
Порядок оформлення і подання скарг платниками податків змінено
Наказом Мінфіну від 28.09.2016р. № 849 (зареєстрований в Мін'юсті 28 жовтня 2016 р.) змінено Порядок оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами. У документі визначено, що розгляд матеріалів скарг платників податків відбувається у закритому засіданні. Розгляд у відкритому засіданні відбувається виключно на підставі письмового клопотання платника податків про відкритий розгляд матеріалів скарги (форма його додається до наказу). Не допускається відкритий розгляд скарги, якщо в матеріалах справи наявні відомості, що становлять державну таємницю. Клопотання розглядається контролюючим органом протягом 10 робочих днів з моменту його отримання. Про результати розгляду клопотання контролюючий орган повідомляє особу, яка його заявила, не пізніше п'яти робочих днів до дати розгляду матеріалів скарги. Контролюючий орган, який розглядає скаргу, за клопотанням платника податків або з власної ініціативи, може залучити до розгляду матеріалів справи осіб, що проводили перевірку, приймали рішення (вчиняли дії) або брали участь в прийнятті оскаржуваного рішення. Неявка запрошених та належним чином повідомлених осіб не перешкоджає розгляду матеріалів скарги. Як і раніше, контролюючий орган зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом 20-ти календарних днів, що настають за днем отримання скарги платника податків, на адресу платника податків поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку.  Нагадуємо, що під час процедури адміністративного оскарження обов'язок доведення того, що будь-яке нарахування, здійснене контролюючим органом, або інше рішення контролюючого органу є правомірним, покладається на контролюючий орган. Змінами до Порядку уточнено, що контролюючий орган, який прийняв оскаржуване рішення, зобов'язаний надіслати до контролюючого органу вищого рівня, який розглядає скаргу, в електронній та/або письмовій формі всі документи, які підтверджують правомірність прийнятого рішення, протягом 5 робочих днів з дня отримання повідомлення від платника податків про оскарження такого рішення та/або від контролюючого органу, який розглядає скаргу. Під час розгляду матеріалів скарги платника податків в ході адміністративного оскарження враховуються (раніше було – „можуть враховуватися”) податкові консультації, а також узагальнюючі податкові консультації, надані такому платнику податків. Розгляд матеріалів скарги платника податків відбувається під час засідання. За рішенням Ради бізнес-омбудсмена та/або центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, в розгляді скарги платника податків в контролюючому органі вищого рівня беруть участь їх представники, незалежно від наявності клопотання платника податків про відкритий розгляд матеріалів скарги. Як і раніше,  рішення про результати розгляду скарги складається із вступної, описової, мотивувальної і резолютивної частин.
Сектор організації роботи Могилів-Подільської ОДПІ ГУ ДФС у Вінницький області     
 
Всі новини